ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ Δ΄ (ΚA)
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 22333622
Τηλεομοιότυπο: 22876518
Μενού

Μαθητική Κοινότητα

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ Δ΄(ΚΑ)

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ  

Σχολική χρονιά 2023- 2024

Η οργάνωση της μαθητικής κοινότητας του σχολείου μας , τη φετινή σχολική χρονιά, έγινε με γνώμονα τη συμμετοχή όλων των παιδιών στα μαθητικά συμβούλια των τμημάτων τους. Γι’ αυτό σε κάθε τάξη όταν έγιναν οι εκλογές αρχές Οκτωβρίου, δημιουργήθηκαν τρία μαθητικά συμβούλια, ένα για κάθε τρίμηνο.  

Α τρίμηνο (Σεπτέμβρης-Δεκέμβρης)

Β τρίμηνο (Γενάρης- Μάρτης)

Γ τρίμηνο (Απρίλης- Ιούνης)

Mε βάση το πιο πάνω σκεπτικό, έγιναν οι εκλογές για τα Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια. Στις εκλογές συμμετείχαν τα Μαθητικά Συμβούλια των Γ τάξεων, οι Πρόεδροι και Αντιπρόεδροι της Β τάξης και οι Πρόεδροι της Α τάξης. Με βάση των αριθμό των ψήφων που πήρε το κάθε παιδί της Γ τάξης, καταρτίστηκαν σε σώμα τρία Κεντρικά Μαθητικά Συμβούλια.  

 

Δραστηριότητες Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου Α τριμήνου:

1.Δημιουργία Τρίπτυχου Κώδικα Κοινωνικής Συμπεριφοράς: Τα παιδιά με βάση τον Κώδικα Κοινωνικής Συμπεριφοράς της τάξης τους, έκαναν εισηγήσεις για τη δημιουργία του Κοινού Κώδικα Κοινωνικής Συμπεριφοράς του Σχολείου μας. Συμφώνησαν με τις επιβραβεύσεις και συνέπειες που περιλαμβάνει και ο Κώδικας στάλθηκε στο σπίτι για υπογραφή τόσο από όλους τους μαθητές όσο και από τους γονείς τους.

 

2.Παιχνίδια Διαλείμματος: Με απόφαση των παιδιών δόθηκε σε όλα τα παιδιά  ερωτηματολόγιο  για το θέμα των παιχνιδιών του διαλείμματος και γενικά για το πώς νιώθουν στο σχολείο. Συμπληρώθηκε το ερωτηματολόγιο από όλα τα παιδιά και με βάση τις εισηγήσεις τους, αποφασίστηκε από το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο να αγοραστούν καινούργια παιχνίδια και βιβλία για δημιουργική απασχόληση το διάλειμμα.

 

3.Επίσκεψη Δημάρχου Αγλαντζιάς κ. Ανδρέα Κωνσταντίνου: Τη Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023, επισκέφθηκε το σχολείο μας ο Δήμαρχος Αγλαντζιάς, κ. Ανδρέας Κωνσταντίνου, ο οποίος έτυχε θερμής υποδοχής από το διδακτικό προσωπικό και τα παιδιά του σχολείου μας. Τα παιδιά του ΚΜΣ, αφού καλωσόρισαν τον Δήμαρχο, του απένειμαν χειροποίητη κατασκευή για δώρο, συνομίλησαν μαζί του κι έκαναν τις εισηγήσεις τους για την καθαριότητα και τα πάρκα του Δήμου Αγλαντζιάς.Ο Δήμαρχος μίλησε στα παιδιά για το έργο του Δήμου και ανακοίνωσε ότι σύντομα θα είναι έτοιμο το Αθλητικό Κέντρο του Δήμου Αγλαντζιάς, το οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν και τα σχολεία του Δήμου. 

 

4. Επίσκεψη στο οίκημα της ΠΟΕΔ: Με αφορμή την ημέρα του εκπαιδευτικού, 3/10/23, αντιπροσωπεία του ΚΜΣ επισκέφθηκε, μετά από πρόσκληση, το οίκημα της ΠΟΕΔ. Σκοπός της επίσκεψης ήταν , εκτός από την ξενάγηση στον χώρο, η ενημέρωση των παιδιών για το ιστορικό της συντεχνίας, αλλά και τους αγώνες και την πορεία των εκπαιδευτικών της Κύπρου γενικότερα. Στη συνέχεια ακούστηκαν εισηγήσεις από τα παιδιά, για το πώς θα μπορούσαν να μεταφέρουν τα όσα είδαν και έμαθαν από την επίσκεψή τους αυτή, αλλά και ποιες δραστηριότητες θα μπορούσαν να γίνουν στο σχολείο την ημέρα του εκπαιδευτικού. 

 

5. Συμμετοχή στο Δημοτικό Συμβούλιο Παιδιών Αγλαντζιάς: Στις 8 Νοεμβρίου Τριμελής αντιπροσωπεία του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου συμμετείχε στην 1η συνεδρία του Δημοτικού Συμβουλίου Παιδιών Αγλαντζιάς, το οποίο απαρτίζεται από τα μαθητικά συμβούλια των Δημοτικών Σχολείων της Αγλαντζιάς, μετά από πρόσκληση του Δήμου Αγλαντζιάς σε συνεργασία με την Επιτροπή Προστασίας και Ευημερίας του Παιδιού Λευκωσίας Κερύνειας. Στη συνεδρία συζητήθηκαν θέματα όπως:

• Αγαπώ τον Δήμο μου, συμμετέχω, αξιοποιήστε με

• Πρόγραμμα Διαχείρισης Αποβλήτων, «Πληρώνω όσα πετώ»

• Πώς οραματίζομαι την πόλη μου

Μεταξύ άλλων, τα παιδιά του σχολείου μας, εισηγήθηκαν να υιοθετήσουν γειτονικό τους πάρκο, ώστε να το φροντίζουν αλλά και για να κάνουν μάθημα σε υπαίθριο χώρο.

 

6.Καταδίκη Ψευδοκράτους: Τα παιδιά του Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου μίλησαν για την Ημέρα Καταδίκης του Ψευδοκράτους σε εκδήλωση που οργάνωσαν τα τμήματα Γ΄1, Γ2 και Γ΄3 στην αίθουσα εκδηλώσεων  του σχολείου.

 

7.Σακουλάκια Αγάπης: Τα παιδιά ενημέρωσαν όλες τις τάξεις για την Εθελοντική δράση του Τμήματος Νέων του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού κατά την οποία θα γινόταν συλλογή ειδών υγιεινής για ευάλωτες οικογένειες. Μετά τη συλλογή των ειδών αυτών που έφεραν τα παιδιά του σχολείου, το ΚΜΣ με τη βοήθεια των παιδιών των Γ τάξεων έφτιαξε με αυτά Σακουλάκια Αγάπης, τα οποία παραδόθηκαν στους Λειτουργούς του Κυπριακού Ερυθρού Σταυρού στις 13 Νοεμβρίου.

 

8. Υποδοχή του συγγραφέα Φώτη Δούσου: Στις 17 Νοεμβρίου τα παιδιά υποδέχτηκαν τον βραβευμένο συγγραφέα Φώτη Δούσο, ο οποίος επισκέφτηκε το σχολείο μας στα πλαίσια της προώθησης της φιλαναγνωσίας. Τα παιδιά προηγουμένως είχαν επεξεργαστεί με τις δασκάλες τους το βιβλίο του συγγραφέα « Παβ, ο φάλτσος τζίτζικας και η περιπέτεια με τα τυφλά μυρμήγκια», ο οποίος μίλησε στα παιδιά για το βιβλίο του και έκανε μαζί τους σχετικές δραστηριότητες, ώστε να κατανοήσουν καλύτερα τα κρυμμένα μηνύματα του βιβλίου.

 

9.Εισηγήσεις για κοινές χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες: Τα παιδιά του ΚΜΣ αφού έκαναν έρευνα μέσα από έντυπο που έδωσαν σε όλα τα τμήματα και αφορούσε εισηγήσεις για  χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες τον μήνα Δεκέμβριο, κατέληξαν μετά από την έγκριση και του Διδασκαλικού Συλλόγου στις πιο κάτω δραστηριότητες, τις οποίες κοινοποίησαν στα τμήματα:

· Χριστουγεννιάτικη ταινία στην αίθουσα εκδηλώσεων

· Χριστουγεννιάτικες κατασκευές και έκθεσή τους στο κεντρικό πλακόστρωτο  

· Παρασκευή χριστουγεννιάτικων εδεσμάτων στην αίθουσα της Οικιακής Οικονομίας

· Χριστουγεννιάτικη Τόμπολα (Bingo)  

· Secret Santa στα τμήματα με ανταλλαγή χειροποίητης κατασκευής

· Χριστουγεννιάτικη μουσική το διάλειμμα

 

10. Παιδονομία πρωϊνού:Τα παιδιά εισηγήθηκαν όπως καταρτιστεί  ένα πρόγραμμα παιδονομίας από τις 7:30 -7:45 όπου τα ίδια εκ περιτροπής θα ελέγχουν αν τα παιδιά πειθαρχούν σε ένα σημαντικό κανόνα του Κώδικα  Κοινωνικής Συμπεριφοράς, όπου πρέπει ερχόμενα στο σχολείο να αφήνουν την τσάντα τους και να βγαίνουν από την τάξη στον προκαθορισμένο τους χώρο. Έτσι θα είναι σίγουροι ότι όλα τα παιδιά δεν είναι μέσα στην τάξη χωρίς την επιτήρηση κάποιου ενήλικα. Στη συνέχεια αποφάσισαν να επιβραβεύσουν τα τμήματα που πειθαρχούν  περισσότερο στον κανόνα αυτό.

 

11.Συνέχεια του ερευνητικού έργου SWPBS: Τα παιδιά εισηγήθηκαν όπως συνεχιστεί η διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων για την προώθηση θετικής συμπεριφοράς με βασικό γνώμονα τις αξίες ΣΕΒΑΣΜΟΣ-ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ και να υπάρχει όπως και τις προηγούμενες χρονιές το κοινό σύστημα επιβράβευσης με BON BON για τη δεξιότητα που διδάσκεται. Για αρχή αποφασίστηκε η επαναδιδασκαλία της ρουτίνας «Γραμμή Μετακίνησης» πριν μπω στην τάξη και μετά το χτύπημα του κουδουνιού και ακολούθησε η επαναδιδασκαλία της κοινωνικής δεξιότητας «Διατηρώ τον προσωπικό μου χώρο καθαρό». Τα παιδιά παρέδωσαν σε κοινή συγκέντρωση τα βραβεία στα τμήματα που κέρδισαν για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.